Dnešné deti vedia lepšie narábať so smartfónom ako plávať, zaviazať si šnúrky či zistiť, koľko je hodín.

Dvojročné deti sa skôr naučia používať inteligentné telefóny a tablety, ako riešiť životne dôležité zručnosti. Podľa výskumu sa vyše polovica detí vo veku medzi dvoma a desiatimi rokmi cíti istejšie pri používaní mobilného telefónu ako pri čítaní.

Štúdia odborníkov z londýnskej spoločnosti Lenstore zverejnila aj výsledky prieskumu dvetisíc rodičov detí vo veku medzi dvoma a šestnástimi vo Veľkej Británii. Pýtali sa rodičov, ktoré činnosti ich deti dokážu robiť s istotou.

  • Jazda na bicykli – 60 percent
  • Práca s tabletom – 59 percent
  • Práca s mobilným telefónom – 57 percent
  • Čítanie – 57 percent
  • Zaviazanie šnúrok – 53 percent
  • Plávanie – 52 percent
  • Určenie času – 49 percent

Iný výskum zistil, že takmer jedno z troch detí mladšie ako štyri roky už má tablet, a desať percent pravidelne používa mobilný telefón.

Tretina detí vo veku dvoch až štyroch rokov, ktoré vlastnia tablet, trávi v priemere dve hodiny a 35 minút denne s týmito zariadeniami, čo by mohlo mať vplyv na stav ich zraku. Podľa odborníkov na optiku je vo veku dvoch rokov zrak dieťaťa už vyvinutý tak, že môže používať podobné zariadenia, ale práca s ním by mala byť krátka a pod dohľadom rodiča.

Sotva polovica opýtaných rodičov s deťmi vo veku medzi piatimi a desiatimi rokmi uviedla, že má pod kontrolou online aktivity svojich detí.